Incep inscrierile la competitia Social Impact Award
Studentii din Romania sunt invitati sa se inscrie cu idei de antreprenoriat social
Inovatia si impactul social sunt ingrediente cheie pentru un proiect de antreprenoriat social de succes. Organizatia roPot organizeaza prima editie a Social Impact Award - o competitie de idei inovative de antreprenoriat social adresata tuturor studentilor din Romania. Scopul proiectului este de a incuraja tinerii sa se implice si sa dezvolte proiecte care, dincolo de obtinerea unui profit, au in vedere impactul pozitiv pentru societate.
Sub sloganul “Push the button, change the world!” competitia ofera studentilor resurse financiare, oportunitatea de a participa la workshop-uri tematice si suport pentru implementarea ulterioara a ideilor propuse. De la reducerea saraciei, sanatate, educatie, mediu, dezvoltare comunitara pana la tehnologii de informare si de comunicare, drepturile omului, egalitatea de sanse, studentii - organizati in echipe de maxim 5 persoane - isi pot alege orice tema pentru a dezvolta o idee de afacere sociala, atata timp cat ea este relevanta pentru comunitatea in care se doreste implementarea.
Dincolo de suportul financiar pentru castigatori, Social Impact Award ofera tuturor studentilor sansa de a participa la workshop-uri de informare sustinute de experti in domeniu. Workshop-urile vor avea loc in Bucuresti, Cluj si Iasi, iar participarea este gratuita. In cadrul workshop-urilor, antreprenori locali si sociali, reprezentanti ai mediului ONG si facilitatori cu experienta vor oferi studentilor know-how, suport, feedback, dar si inspiratie. Primul workshop va prezenta povesti de succes in antreprenoriatul social si va fi urmat de un atelier creativ de “Idea Generation”. In continuare, participantii vor asimila notiuni elementare de planificare a afacerii de la un antreprenor de top in cadrul “Business Planning Esentials”. Despre inovatie si strategii de sustenabilitate vor afla mai multe in cadrul temei “Innovation & Sustainability”, iar la final vor invata cum sa isi transmita convingator ideea, in cadrul unui seminar de “Storyteling”.
Informatii detaliate despre programul workshop-urilor, invitati dar si inscriere sunt disponibile pe website-ul competitiei: http://socialimpactaward.ro
Data limita pentru inscrieri este 5 aprilie 2012
Proiectele inscrise in competitie vor fi evaluate de un juriu multidisciplinar cu experienta in diverse domenii de activitate, dar cu interese comune in zona de antreprenoriat social: Ana Ilinca Macri - Head of Internal Communications and Community Affairs - BCR, Bogdan Braicu – Managing Director – Concordia, Calin Cindea - Product development manager - Fabryo Corporation, Chris Worman - Director of Communications and Special Projects Europe - TechSoup Global, Ciprian Stanescu - Coordinator of the Leadership Programs - Aspen Institute Romania, Cosmin Alexandru- Managing Partner - B&P Brandivia, Cristian Lupsa – Editor - Decat o Revista, Diana Certan - Chief Operation Officer and Board Member - New Horizons Foundation, Gabriela Albescu Gandel - Hub Managing Director - The Hub, Mona Nicolici - Head of Community Relations & Social Affairs - Petrom, Oana Farcasanu- Human Resources Director – Danone pentru Romania, Tarile Adriatice, Bulgaria si Grecia, Vlad Craioveanu – Co-Founder roPot, Zoltan Bereczki - Enterprise Development Manager NESsT Romania si un reprezentant al mediului academic.
In alegerea proiectelor juriul va tine cont de 3 criterii:
- Inovare: proiectul si implementarea lui trebuie sa fie inovatoare, sa propuna solutii si abordari noi ale unei probleme sociale.
- Impact social: proiectul trebuie sa aiba un impact masurabil si semnificativ in societate. Candidatul trebuie sa demonstreze atat eficacitatea ideii, cat și fezabililtatea acesteia.
- Planificare realista: Pentru o buna implementare, proiectul trebuie sa aiba obiective masurabile și realiste. De asemenea, trebuie sa includa o planificare riguroasa a acțiunilor de intreprins, dar și a resurselor umane care vor fi mobilizate in acest sens.
Juriul va selecta cele mai bune cinci proiecte locale, care vor intra in etapa finala de jurizare, la nivel regional, in urma careia 4 proiecte vor primi cate un premiu de 4000 de euro. De asemenea, ideile finaliste vor participa la o etapa nationala de vot public. Echipa castigatoare la sectiunea votului publicului va fi premiata cu 1500 de euro.
“Social Impact Award reprezinta mai mult decat o competitie de idei, este o oportunitate pentru studentii romani sa intre in contact cu domeniul afacerilor sociale, sa interactioneze in cadrul workshopurilor cu antreprenori sociali si sa dobandeasca competentele necesare pentru a putea dezvolta o idee cu impact pozitiv. Proiectul contribuie astfel la misiunea pe care noi, ca si roPot, ne-am ales-o: aceea de a actiona ca un catalizator al antreprenoriatului si inovarii sociale in Romania.” Oana Paun – Project Manager, Social Impact Award Romania.
“Credem foarte mult in puterea tinerilor de a rezolva o problema a comunitatii printr-o abordare inovativa de business, oferindu-le acces la informatii, mentorat si finantare pentru a-si transforma ideile in realitate. Prin Social Impact Award le punem la dispozitie toate aceste ingrediente pentru dezvoltarea unor proiecte de antreprenoriat social de succes. Sustinerea Social Impact Award face parte dintr-o platforma mai larga de incurajare a antreprenoriatului de catre BCR: Antrenor de Antreprenor. Platforma reuneste proiecte sinergice, adaptate fiecarui grup tinta, prin care BCR catalizeaza resurse (know-how financiar, modele de succes, oportunitati de networking si finantare) in beneficiul viitorilor antreprenori sau a celor care sunt la inceput de drum intr-o afacere.” Ana Ilinca Macri, Head of Internal Communications and Community Affairs, BCR.
Despre competitie
Competitia a fost lansata in 2009 in Austria de catre Institutul de Antreprenoriat Social si Inovatie al Facultatii de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor din Viena impreuna cu good.bee. Incepand din 2012, concursul se extinde la nivel regional, in Romania si Cehia.
In Romania, Social Impact Award este organizat de roPot in parteneriat cu Fundatia ERSTE si BCR, cu sprijinul Verbund, good.bee, Institutului pentru Antreprenoriat din Viena, AIESEC, Kiss FM si al partenerilor media bestjobs.ro, trilulilu.ro, hipo.ro, lumebuna.ro, onlinestudent.ro, regielive.ro, studentie.ro, romaniapozitiva.ro, Educativa si calendarevenimente.ro.
roPot este comunitatea care promoveaza principiile antreprenoriatului social in Romania, conecteaza si educa indivizi si organizatii din diverse sectoare in initiativele lor directionate catre impact social si inovare. Misiunea roPot este de a sustine dezvoltarea durabila a societatii romanesti prin antreprenoriat si inovare sociala.
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand societatile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking. Ca lider in domeniul bancar, misiunea BCR in ceea ce priveste responsabilitatea sociala este sa catalizeze resurse pentru dezvoltarea sociala si economica a Romaniei. Banca dezvolta si sustine programe in cadrul a trei platforme de implicare in comunitate: Antrenorii Responsabilitatii Financiare, Antrenor de Antreprenor si platforma de Leadership Social, care agrega initiative de sustinere a comunitatilor locale si actiuni de voluntariat ale angajatilor.
In 2003, Fundatia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Banca de Economii din Austria. Fundatia ERSTE este actionarul principal al Grupului Erste si investeste o parte din dividendele sale in dezvoltarea societatii civile din Europa Centrala si de Sud-Est. Fundatia ERSTE sustine participarea sociala si implicarea societatii civile. Obiectivul Fundatiei este sa-i aduca pe oameni impreuna si sa ofere informatii despre istoria recenta a unei regiuni care a cunoscut schimbari dramatice incepand cu 1989. Fiind o fundatie activa, isi dezvolta propriile proiecte in cadrul a trei programe: Dezvoltare Sociala, Cultura si Europa.