Social Impact Award asteapta ideea ta de 4000 de euro pana pe 5 aprilie
Au mai ramas cateva zile in care studentii isi pot inscrie ideile la Social Impact Award - o competitie de idei inovative de antreprenoriat social adresata tuturor studentilor din Romania. Termenul limita pentru a intra in cursa pentru unul din premiile de 4000 de euro este 5 aprilie, ora 18:00.
De la reducerea saraciei, sanatate, educatie, mediu, dezvoltare comunitara pana la tehnologii de informare si de comunicare, drepturile omului, egalitatea de sanse, studentii - organizati in echipe de maxim 5 persoane - isi pot alege orice tema pentru a dezvolta o idee de afacere sociala, atata timp cat ea este relevanta pentru comunitatea in care se doreste implementarea.
Pentru a inscrie o idee in competitie, echipele sunt invitate sa trimita la adresa de e-mail submit@socialimpactaward.ro formularul de aplicare completat, un sumar nu mai mare de o pagina al ideii lor dar si o descriere detaliata a proiectului sub forma unei prezentari text, foto, video sau chiar o combinatie a acestora, orice metoda descrie cat mai bine proiectul fiind acceptata de organizatori. Detalii complete despre conditiile de participare sunt disponibile in Regulamentul Oficial aici.
Proiectele inscrise in competitie vor fi evaluate de un juriu multidisciplinar cu experienta in diverse domenii de activitate, dar cu interese comune in zona de antreprenoriat social si se va tine cont de 3 criterii:
• Inovare: proiectul si implementarea lui trebuie sa fie inovatoare, sa propuna solutii si abordari noi ale unei probleme sociale.
• Impact social: proiectul trebuie sa aiba un impact masurabil si semnificativ in societate. Candidatul trebuie sa demonstreze atat eficacitatea ideii, cat si fezabililtatea acesteia.
• Planificare realista: Pentru o buna implementare, proiectul trebuie sa aiba obiective masurabile si realiste. De asemenea, trebuie sa includa o planificare riguroasa a actiunilor de intreprins, dar si a resurselor umane care vor fi mobilizate in acest sens.
Juriul va selecta cele mai bune cinci proiecte locale, care vor intra in etapa finala de jurizare, la nivel regional, in urma careia 4 proiecte vor primi cate un premiu de 4000 de euro. De asemenea, ideile finaliste vor participa la o etapa nationala de vot public. Echipa castigatoare la sectiunea votului publicului va fi premiata cu 1500 de euro.
Despre competitie
Competitia a fost lansata in 2009 in Austria de catre Institutul de Antreprenoriat Social si Inovatie al Facultatii de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor din Viena impreuna cu good.bee. Incepand din 2012, concursul se extinde la nivel regional, in Romania si Cehia.
In Romania, Social Impact Award este organizat de roPot in parteneriat cu Fundatia ERSTE si BCR, cu sprijinul Verbund, good.bee, Institutului pentru Antreprenoriat din Viena, AIESEC, Kiss FM si al partenerilor media bestjobs.ro, trilulilu.ro, hipo.ro, lumebuna.ro, onlinestudent.ro, regielive.ro, studentie.ro, romaniapozitiva.ro, Educativa si calendarevenimente.ro.
Mai multe detalii despre competitie gasiti pe http://socialimpactaward.ro sau in clipul urmator: http://socialimpactaward.net/what-is-the-social-impact-award/#video
roPot este comunitatea care promoveaza principiile antreprenoriatului social in Romania, conecteaza si educa indivizi si organizatii din diverse sectoare in initiativele lor directionate catre impact social si inovare. Misiunea roPot este de a sustine dezvoltarea durabila a societatii romanesti prin antreprenoriat si inovare sociala.
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand societatile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking. Ca lider in domeniul bancar, misiunea BCR in ceea ce priveste responsabilitatea sociala este sa catalizeze resurse pentru dezvoltarea sociala si economica a Romaniei. Banca dezvolta si sustine programe in cadrul a trei platforme de implicare in comunitate: Antrenorii Responsabilitatii Financiare, Antrenor de Antreprenor si platforma de Leadership Social, care agrega initiative de sustinere a comunitatilor locale si actiuni de voluntariat ale angajatilor.
In 2003, Fundatia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Banca de Economii din Austria. Fundatia ERSTE este actionarul principal al Grupului Erste si investeste o parte din dividendele sale in dezvoltarea societatii civile din Europa Centrala si de Sud-Est. Fundatia ERSTE sustine participarea sociala si implicarea societatii civile. Obiectivul Fundatiei este sa-i aduca pe oameni impreuna si sa ofere informatii despre istoria recenta a unei regiuni care a cunoscut schimbari dramatice incepand cu 1989. Fiind o fundatie activa, isi dezvolta propriile proiecte in cadrul a trei programe: Dezvoltare Sociala, Cultura si Europa.