2 idei de antreprenoriat social din Romania premiate la Social Impact Award
Competitia internationala Social Impact Award si-a desemnat castigatorii. In total 7 idei din Austria, Cehia si Romania au primit premii totale de peste 20.000 de euro in cadrul unei ceremonii ce a avut loc pe 1 iunie la HUB Vienna, in Austria. Doua dintre proiectele castigatoare au fost inscrise in competitie de studenti romani. Astfel, proiectul Upside Down initiat de Andreea Zaharescu, Alexandru Ionut Pahontu, Alina Mihaela Avatamanitei si Roxana Antochi a fost declarat castigator la sectiunea jurizata si a fost premiat cu 4000 de euro, in timp ce Sezatoarea, proiectul propus de Gabriela Mindru, Alexandra Vasiliu, Ana Paraschiv si Alma Iatan a fost votat de catre public la sectiunea Community Award si va primi 1500 de euro oferiti de Verbund.
Upside Down este un proiect de mediu ce are la baza conceptul de reciclare a unor materiale ce altfel s-ar transforma in deseuri. Astfel iau nastere portofele din cutii de lapte, genti de dama din anvelope auto si multe altele. „Echipa Upside Down este recunoscatoare pentru participarea la Social Impact Award, deoarece ni s-a demonstrat ca merita sa visezi, sa ai ambitie, sa depui eforturi si sa crezi pana la capat in propria idee. Acum, ca am trecut de acest prim pas, suntem cu atat mai entuziasmati sa implementam ideea si sa ne luam in primire rolurile cu responsabilitate. Vrem sa realizam o competitie de design pentru produsele noastre, sa incepem sa le vindem in cadrul targurilor si in magazine micute pentru a lua feedback direct de la clienti si, astfel, sa ne imbunatatim atat produsul, cat si strategia. Ne dorim, de asemenea, sa pastram legatura cu persoanele care ne-au sprijinit pana acum si sa mergem in vizite de invatare la sediile initiativelor deja existente in Romania. Suntem incantati si ne bucuram ca exista initiative precum SIA care ofera unor persoane ca noi sansa sa puna in aplicare o idee”. Roxana Antochi, Upside Down
Sezatoarea doreste sa ii reconecteze pe locuitorii oraselor la traditiile populare prin organizarea de sezatori. Astfel de evenimente pot reprezenta si o sursa suplimentara de venit pentru membrii comunitatilor rurale. „Participarea la Social Impact Award a reprezentat o treapta importanta atat pentru proiectul Sezatoarea cat si pentru Village Life. Am cunoscut antreprenori sociali interesanti si de succes care ne-au propus teme de reflectie esentiale si de la care am primit sfaturi valoroase care ne vor ajuta sa crestem profesionalismul si sansele de reusita ale proiectului nostru. Premiul de popularitate pe care l-am primit in baza celor peste 2000 de voturi primite online a reprezentat o incurajare extraordinara de a continua cu initiativa noastra de valorificare a traditiilor si acelor elemente ale vietii la tara care pot oferi perspective de dezvoltare economica armonioasa satului romanesc. Mai mult decat atat, SIA a reprezentat biletul nostru de intrare in grupul special al antreprenorilor sociali din Romania de a caror experienta si expertiza ne propunem sa profitam cat mai mult”. Gabriela Mindru, Sezatoarea
In plus, toate cele 5 echipe finaliste din Romania vor fi premiate cu cate un bilet de participare la o conferinta internationala pe tema inovarii sociale organizata de roPot in aceasta toamna, iar pentru a-si pune in practica ideile fiecare echipa va beneficia pe timpul verii de un abonament nelimitat la The HUB Bucharest.
„Pentru o prima editie a Social Impact Award in Romania rezultatele au fost peste asteptari avand peste 500 de studenti participanti la cele 16 seminarii pregatitoare si 41 de echipe ce au inscris idei in competitie. Suntem bucurosi sa vedem un interes crescut din partea studentilor romani pentru antreprenoriat social si activitatile cu impact social in general. Ne dorim sa vedem cat mai multe dintre aceste idei implementate si de aceea ii vom avea alaturi de noi in The HUB Bucharest pe reprezentantii celor cinci echipe finaliste pentru a lucra, a se conecta cu cei ce au deja proiecte cu impact social implementate dar si pentru a participa la diverse evenimente ce le pot mari gradul de cunostinte in domenii esentiale pentru viitoarele lor proiecte.” Oana Paun – Project Manager, Social Impact Award Romania.
roPot este comunitatea care promoveaza principiile antreprenoriatului social in Romania, conecteaza si educa indivizi si organizatii din diverse sectoare in initiativele lor directionate catre impact social si inovare. Misiunea roPot este de a sustine dezvoltarea durabila a societatii romanesti prin antreprenoriat si inovare sociala. www.ropot.ro
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand societatile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking. Ca lider in domeniul bancar, misiunea BCR in ceea ce priveste responsabilitatea sociala este sa catalizeze resurse pentru dezvoltarea sociala si economica a Romaniei. Banca dezvolta si sustine programe in cadrul a trei platforme de implicare in comunitate: Antrenorii Responsabilitatii Financiare, Antrenor de Antreprenor si platforma de Leadership Social, care agrega initiative de sustinere a comunitatilor locale si actiuni de voluntariat ale angajatilor. www.bcr.ro
In 2003, Fundatia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Banca de Economii din Austria. Fundatia ERSTE este actionarul principal al Grupului Erste si investeste o parte din dividendele sale in dezvoltarea societatii civile din Europa Centrala si de Sud-Est. Fundatia ERSTE sustine participarea sociala si implicarea societatii civile. Obiectivul Fundatiei este sa-i aduca pe oameni impreuna si sa ofere informatii despre istoria recenta a unei regiuni care a cunoscut schimbari dramatice incepand cu 1989. Fiind o fundatie activa, isi dezvolta propriile proiecte in cadrul a trei programe: Dezvoltare Sociala, Cultura si Europa. www.erstestiftung.org
VERBUND este liderul pieţei de energie electrica din Austria si unul dintre cei mai mai producatori de curent din hidroenergie in Europa. Alaturi de apa, vantul este a doua cea mai importanta sursa de energie regenerabila pentru VERBUND. In prezent, in Romania se constuieste un parc eolian cu o capacitate de 280 MW. www.verbund.com